christmas-shopping-keyboard
Højtider, noget alle e-handlere bør få fordel af.

E-handel kan i dag tjene meget på højtider og andre specielle anledninger, akkurat som for de fysiske butikker som har f.eks. julesalg. Dem som lykkedes med timingen og har relevante produkter til højtider, såvel som ved specielle anledninger kan skaffe meget ekstra salg.

Som butiksejer på nette kan du have fordel af alle relevante højtider ved at planlægge kampagner, tilbud eller lignende. Det behøver ikke være noget stort, men måske bare nogle produkter fra dit sortiment som du kan relatere til højtiden eller tilbyde rabat på.

Du kan også markedsføre eksisterende varer som f.eks. gavekort. Begynd din markedsføring og se højtiderne som en mulighed hvor du kan skabe mersalg. Det er vigtigt at bruge alle forudsætninger som findes for at maksimere effekten.

Følgende er nogle eksempler på hvordan du kan forbedre dig:

  • Undersøg hvilke forskellige nationale og etniske grupper som findes i dit nærområde.
  • Brug en flerkulturel kalender for at se hvilke helligdage du tror kan passe til din målgruppe.
  • Lad dig inspirere af udlandet. Der er traditioner i USA som også kan bruges i din webshop, som f.eks. Black Friday og Cyber Monday.
  • Tillad dig at spørge dine kunder, hvilke slags produkter de vil købe hvilke højtider.
  • Lav en plan i begyndelsen af året for hvilke højtider du tror målgruppen sætter mest pris på.
  • Sammenlign forskellige indsatser og se hvilke du tjener mest på at introducere.

Held og lykke!

 

Kunne dette hjælpe?