Sikkerheden i din webshop er afgørende for at du skal lykkedes. Mange forbrugere er i dag bange for at blive snydt. Det er derfor vigtigt at din butik fremstår tryk og sikker at handle i. Som alt andet er det meget afhængigt af branchen og din målgruppe når det gælder hvad som føles trygt. Her er nogle generelle tips og alternativer om hvad du kan gøre for at formidle sikkerhed i din butik:

Skab en følelse af sikkerhed ved:

  • Kontaktinformation – Ved at være tilgængelig for dine besøgere og vise at du vil at de skal kontakte dig hvis der er noget de undrer over eller synes er godt eller mindre godt.
  • Betalingsmetoder  – Vis at du tror sikkerheden til de betalinger som de besøgende gør er vigtigt ved at tilbyde populære betalingsmetoder som de kender til. Det kan være Klarna, Payson eller andre aktører som tilbyder en serie betalingsmetoder: kort, faktura, netbank, direkte betaling m.m. Et bonustips er at vise ikonerne for betalingsmetoder i både toptekst og bundtekst samt at de er på alle siderne i din webshop.
  • Tryghedssymboler – Forsøg at vise sikkerhedssymboler hele tiden. Det kan f.eks. være 100% tilfreds eller garanteret levering under 1 uge. Det er normalt et billigere alternativ end at købe sikkerhedsetiketter som Safe E-commerce eller Certified E-commerce, noget som bare vil være en dyr omkostning for dig som har et mindre selskab.
  • Tidligere kunder – Bed dine kunder fortælle dig om deres oplevelser, det er gratis og hvis kunderne har haft en god oplevelse vil de højst sandsynligt skrive noget godt om dig. Indsæt anmeldelserne på din hjemmeside. Endnu bedre er det hvis kunderne anmelder dig på f.eks. Trustpilot.
  • Sociale medier – Er du aktiv på sociale medier, for eksempel Facebook? Tilføj en Facebook-widget i din webshop under f.eks. om os, startsiden eller en anden underside.
  • Fysisk butik – Hvis du har en fysisk butik – glem ikke at tilbyde betaling og afhentning i din butik. Det vil vise besøgerne at du er etableret og at der findes en virksomhed bag din webshop.
  • Information i din webshop – Ved at have en god produktbeskrivelse som fortæller som dets formål og anvendelse på en naturlig måde som ikke føles fabrikeret at leverandøren – sammen med gode produktbilleder, det vil give øget følelse af troværdighed og pålidelighed.
  • Produktanmeldelser  – En ny kunde som kan se tilbagemeldinger/anmeldelser har større chance for at handle.

Der er selvfølgelig utroligt meget du kan justere for at opbygge en følelse af sikkerhed i din butik, dette var blot nogle eksempler, men et godt udgangspunkt at tage hensyn til – så at du kan opbygge sikkerhedsværdien.

Kunne dette hjælpe?