Du kan tilbyde separate adresseoplysninger i kassen og på den måde muliggøre at dine kunder kan levere ordren til en anden. Dette er en anvendbar funktion for dig som sælger produkter til gaver der skal leveres til en anden person.

Sådan aktiverer du det i butikken:

  1. Naviger til indstillinger > Checkout Setup i dit kontrolpanel.
  2. Lokaliser Kundeoplysninger i kassen og kryds i  Aktiver separat leveringsadresse
  3. Klik på gem ændringer.

Når dine kunder kommer til kassen kan de nu vælge at krydset i feltet “Anvend ovenstående oplysninger som leveringsadresse” eller angive en anden leveringsadresse hvis de ønsker det.


Sådan ser det ud på ordren:

Når du har fået en ordre med en anden leveringsadresse kan du se dette på ordren i kontrolpanelet. Oplysningerne for den anden leveringsadresse vises under overskriften Modtager. Oplysningerne om den som har udført bestillingen findes under overskriften Bestiller. 


 Godt at vide

Som standard anvendes tagget {{customer.ship_firstname}} i udegående e-mails. Det indebærer at modtagerens navn vises i den mail som går ud til kunden. Modtagerens navn er det navn som udfyldes i navnet for leveringsadressen. Hvis du vil anvende bestillerens navn i stedet er det muligt.

Sådan gør du:

  1. Naviger til indstillinger > Udgående e-mail
  2. Lokaliser tagger  {{customer.ship_firstname}} og ændre det til  {{customer.billing_firstname}}
  3. Derefter kommer bestillerens navn at vises i mailen. Gør det på samtlige udgående e-mails du ønsker at ændre det for. Hvis du anvender funktionen Automatisk feedback behøver du også at ændre tagget der.
  4. Gem ændringer.

Videoguide:

Kunne dette hjælpe?