Med vores funktion Kundklub kan du belønne dine mest loyale kunder med rabatter. På denne måde styrker du relationen til dem samtidig med, at du åbner op for mersalg. Kunden kan blive medlem på tre forskellige måder: Ved selv at registrere sig, efter det første køb eller efter manuel registrering fra dig. For hver brugt krone får kunden point. Du vælger selv, hvor mange point hver brugt krone er værd. Når kunden har nået et bestemt antal point, sendes en rabatkode til kundens e-mailadresse. Du vælger selv, hvor mange point der kræves, og hvilken af dine rabatter kunden skal have.

Sådan aktiverer du:

  1. Opret en rabatkode med den værdi, du ønsker, ved at navigere til Kasse > Rabatter og klikke på +Opret rabatkode. Du kan læse mere om, hvordan man opretter rabatter her.
  2. Naviger til Indstillinger > Kundklub. Klik på switch-knappen for at aktivere og klik derefter på Åben.
  3. Angiv, hvor mange point kunden skal have for hver brugte krone. Hvis du bruger flere valutaer, skal du angive point for alle disse.
  4. Vælg, hvordan kunden skal blive medlem: Ved selv at registrere sig, efter det første køb eller efter manuel registrering fra dig.
  5. Vælg, hvor mange point der kræves for, at kunden skal have en rabat, samt hvilken af dine rabatter kunden skal have. Der er også mulighed for at skabe en ny rabat direkte i rullemenuen.

CleanShot 2024-04-09 at 14.59.01

Godt at vide:

  • Kunden får point for alle produkter. Fragtomkostninger genererer ikke point. Hvis et produkt har en rabatteret pris, får kunden point ifølge den rabatterede pris.
  • En ny kode genereres til kunden, når de opnår pointgrænsen. Kun værdien fra den kode, du har angivet, tages med.
  • Den rabatkode, der genereres baseret på den rabat du har angivet og sendes ud til kunden, er unik og kan kun bruges én gang.
  • Rabatkoden sendes automatisk til kundens e-mailadresse, når kunden har nået det nødvendige antal point. Denne e-mail kan du redigere under Indstillinger > Udgehende E-mail.
  • Når en ny rabatkode er genereret og sendt til kunden, finder du denne under Kasse > Rabatter.
  • Pointene gemmes, indtil kunden har nået grænsen for at modtage rabatten. Derefter trækkes pointværdien for rabatten fra kundens aktuelle point.
  • Hvis du har brug for at redigere en kundes point, er denne mulighed tilgængelig. Naviger til Indstillinger > Kundklub > Administrer kunder.

Var dette til hjælp?