Ja, hvis du af nogen anledning behøver at blokere en kunde fra at købe i din webshop så er det muligt. Hvis en e-mailadresse eller et telefonnummer for en spærret kunde angives ved kassen, vil købet blive afvist. Købet afvises også, hvis fornavn, efternavn og adresse matcher en spærret kunde. Sådan blokerer du en kunde for at købe i webshoppen: Naviger til Kunderegistret og søg efter den kunde du ønsker at blokere. Klik på kunden og tryk derefter på blyanten for at Redigere. Fjern markeringen fra feltet “Kan foretage køb”. Gem. Godt at vide Tilbyder du en checkout-løsning i din kasse, Klarna, Nets, Svea eller Payson 2, til betaling i butikken, vil den spærrede kunde stadig kunne gennemføre ordrer. Dette skyldes, at købet foretages i den eksterne betalingsløsnings egen checkout, hvor vi ikke har mulighed for at anvende en sådan spærring. Der vil blive vist en besked på bestillingen i kontrolpanelet, som informerer om, at kunden er spærret, og du kan manuelt annullere ordren. Hvis du har to forskellige kunder med de samme oplysninger, og den ene er spærret, vil også den anden kunde blive spærret ved køb, selvom indstillingen ikke er aktiv for den specifikke kunde, da de deler oplysninger. Var dette til hjælp? Ja Nej