Med vores funktion Kundeklub kan du belønne dine mest trofaste kunder med rabatter. På den måde styrker du relationen til dem samtidig med, at du åbner op for mersalg. Kunden kan blive medlem på tre forskellige måder: ved selv at registrere sig, efter første køb eller efter manuel registrering fra dig. For hver brugt krone får kunden point. Du vælger selv, hvor mange point hver brugt krone er værd. Når kunden har nået et bestemt antal point, sendes en rabatkode til kundens e-mailadresse. Du vælger selv, hvor mange point der kræves, og hvilken af dine rabatkoder kunden skal modtage, når de har opnået disse point.

Sådan aktiverer du:

  1. Opret en rabatkode med den ønskede værdi ved at navigere til Kasse > Rabatter og klikke på +Opret rabatkode. Du kan læse mere om, hvordan man opretter rabatter her.
  2. Naviger til Indstillinger > Kundeklub. Klik på switch-knappen for at aktivere og klik derefter på Åbn.
  3. Angiv, hvor mange point kunden skal få for hver krone, der bruges. Hvis du bruger flere valutaer, skal du angive point for alle disse.
  4. Vælg, hvordan kunden skal blive medlem. Ved selv at registrere sig, efter første køb eller efter manuel registrering fra dig.
  5. Vælg, hvor mange point der kræves for, at kunden skal få en rabat, samt hvilken af dine rabatkoder kunden skal modtage. Der er også mulighed for at oprette en ny rabatkode direkte i rullemenuen.

KundeklubDK

Godt at vide:

  • Kunden får point for alle produkter. Fragtomkostninger genererer ikke point. Hvis et produkt har en nedsat pris, får kunden point i henhold til den nedsatte pris.
  • Der genereres en ny kode til kunden, når de opnår pointgrænsen. Kun værdien for den rabatkode, du angiver, følger med i den rabatkode, der genereres.
  • Den rabatkode du har angivet og sendt til kunden, er unik og kan kun bruges én gang.
  • Rabatkoden sendes automatisk til kundens e-mailadresse, når kunden har nået den pointsum, der kræves. Denne e-mail kan du redigere under Indstillinger > Udgående e-mail.
  • Når en ny rabatkode er genereret og sendt til kunden, finder du denne under Kasse > Rabatter.
  • Pointene gemmes, indtil kunden har nået grænsen for at få rabatten. Derefter trækkes pointværdien for rabatten fra kundens aktuelle point.
  • Hvis du har brug for at redigere en kundes point, gør du det under Indstillinger > Kundeklub > Administrer kunder.

Videoguide:

Var dette til hjælp?