Ja, hvis du af nogen anledning behøver at blokere en kunde fra at købe i din webshop så er det muligt. Hvis en e-mailadresse eller et telefonnummer fra en blokeret kunde angives i kassen så afvises købet. Det gælder også hvis fornavnet, efternavn samt adresse matcher en blokeret kunde, så afvises købet. Sådan blokerer du en kunde for at købe i webshoppen: Naviger til Kunderegistret og søg efter den kunde du ønsker at blokere. Klik på kunden og tryk derefter på blyanten for at Redigere. Fjern markeringen fra feltet “Kan foretage køb”. Gem. Godt at vide Tilbyder du en checkout-løsning i din kasse, Klarna, Nets, Svea eller Payson 2, til betaling i butikken, vil den spærrede kunde stadig kunne gennemføre ordrer. Dette skyldes, at købet foretages i den eksterne betalingsløsnings egen checkout, hvor vi ikke har mulighed for at anvende en sådan spærring. Der vil blive vist en besked på bestillingen i kontrolpanelet, som informerer om, at kunden er spærret, og du kan manuelt annullere ordren. Var dette til hjælp? Ja Nej