Med Quickbutik er det muligt at lave egne e-mailindstillinger og ændre de e-mails som butikken sender til kunderne. Det kan være alt fra butikkens ordrebekræftelse, leveringsbekræftelse, forladt indkøbskurv og mere.

Du kan desuden ændre din afsenderadresse til f.eks. info@minbutik.se i stedet for noreply@checkout.quickbutik.com som ellers er standardafsenderen.

Egne e-mailindstillinger

Hvis du øsnker at anvende en seperat e-mailleverandør for butikkens udgående e-mails (transaktionelle mails) så kan vi anbefale at anvende en leverandør som Postmark, Mailgun eller Sendgrid. Det er dog også muligt at anvende sig af den eksisterende Gmail hvis man ønsker det.

  1. Sørg for at du har dine SMTP-indstillinger fra din e-mailleverandør klar. Du finder dem oftest i e-mailleverandørens kontrolpanel (og de har oftest en guide for hvordan man finder dem)
  2. Med dine SMTP-indstillinger klar, navigerer du til Indstillinger > Udgående e-mails. 
  3. Aktiver funktionen Brug egen e-mailserver som du finder længst nede på siden.
  4. Angiv følgende information
    SMTP Hostname
    SMTP Username
    SMTP Password
    SMTP Port (oftast 25, 587 eller 465).
  5. Gem ændringer.
  6. En e-mailbekræftelse sendes nu til den e-mailadresse som du har angivet som butikkens e-mailadresse.
  7. Når du modtager mailen klikker du på linket for at bekræfte.

Videoguide:

Kunne dette hjælpe?