Med Mailchimp som din nyhedsbrevsleverandør kan du tilpasse og sende f.eks. ordrebekræftelse og leveringsbekræftelse direkte fra dem.

Sådan gør du:

  1. For at bekræftelsesmail som ordrebekræftelser ikke skal sendes dobbelt fra både Quickbutik og Mailchimp til kunden skal du navigere til Indstillinger > Udgående e-mails deaktiver de mails som du vil sende via Mailchimp ved at fjerne krydset.
  2. Log ind hos Mailchimp og gå til Integrations > Manage > Manage your sites > Order Notifications > Add.
  3. Her kan du aktivere og redigere de mais du ønsker at sende fra Mailchimp til dine kunder.

Order Confirmation – Ordrebekræftelsen, dem mail kunden får direkte efter at en bestilling er gennemført.

Shipping Confirmation – Leveringsbekræftelsen, den mail kunden får når du har markeret at ordren er afsendt.

Cancellation Confirmation – er den mail kunden modtager når du vælger at afbryde en ordre og kunden får en bekræftelse på dette.

4. Klikker du på Edit Design kan du redigere hvordan mailen skal se ud og eksempelvis indsætte dit logo.

Godt at vide

  • Mailen sendes altid på engelsk fra Mailchimp da de ikke understøtter flere sprog.
  • Den valuta som kunden har valgt at handle i i butikken kommer til at vises i ordrebekræftelsen til kunden, men da Mailchimp ikke understøtter forskellige valutaer kommer i til at se det som at kunderne handler i dollar $ i Mailchimps oversigt over jeres kunder.
  • Integrationen omfatter ikke Forladt indkøbskurv eller Product Retargeting Notification.

Har du spørgsmål til din konto, e-mailadresser eller nyhedsbrevet skal du tage kontakt til Mailchimp direkte.

Videoguide:

 

Kunne dette hjælpe?