For at kunne anvende Klarna Checkout Global (V3) som betalingsmetode behøver du aktivere en aftale for dette i butikken. Du kan vælge at ansøge om en aftale direkte i kontrolpanelet via Quickbutik eller at aktivere en eksisterende aftale.

Sådan ansøger du og aktiverer Klarna Checkout Global:

  1. Naviger til Kasse > Betalingsmetode og lokaliser Klarna
  2. Klik på knappen Aktiver direkte.
  3. Udfyld samtlige oplysninger i formularen og send din ansøgning. Klarna kommer nu behandle din ansøgning. Derefter er det bare at afvente information fra Klarna for videre instruktioner. Hvis du vil læse mere om hele ansøgningsprocessen kan du gøre det her.

Sådan aktiverer du et eksisterende aftale med Klarna Checkout Global:

  1. Naviger til Kasse > Betalingsmetode og lokaliser Klarna.
  2. Klik på knappen Aktivér med egen aftale.
  3. Angiv Klarna Merchant Username og Klarna Merchant Password. Forsikre at det er KCO Username og KCO Password som du angiver. Dette er såkaldt API-nøgler (Integrationsnøgler) som du finder i portalen hos Klarna.
  4. Klik på Aktiver.

Godt at vide:

Klarna har som krav at information om virksomheden som organisationsnummer, den registrerede adresse samt købsvilkår skal være synligt i butikken inden du ansøger om Klarna som betalingsmetode.

Hvis du ikke har købsvilkår kan du enkelt skabe dem til din butik med hjælp at vores gratisværktøj som du finder her.

Videoguide:

Kunne dette hjælpe?