For at kunne anvende Klarna Checkout som betalingsmetode behøver du aktivere en aftale for dette i webshoppen. Du kan ansøge om en aftale for Klarna checkout ved at kontakte Klarna her:

Sådan aktiverer du et eksisterende aftale med Klarna Checkout:

  1. Naviger til Kasse > Betalingsmetode og lokaliser Klarna.
  2. Klik på knappen Aktivér med egen aftale.
  3. Angiv Klarna Merchant Username og Klarna Merchant Password. Forsikre at det er KCO Username og KCO Password som du angiver. Dette er såkaldt API-nøgler (Integrationsnøgler) som du finder i portalen hos Klarna.
  4. Klik på Aktiver.

Godt at vide:

  • Klarna har som krav at information om virksomheden som organisationsnummer, den registrerede adresse samt købsvilkår skal være synligt i webshoppen inden du ansøger om Klarna som betalingsmetode.
  • Hvis du ikke har købsvilkår kan du enkelt skabe dem til din butik med hjælp at vores gratisværktøj som du finder her.
  • Du finder dit ButiksID/Maerchand-ID for Klarna i kontrolpanelet under Kasse > Betalingsmetode og under Klarna. Det er dit ButiksID som identificerer dig og din butik overfor Klarna og som du skal opgive ved eventuel kontakt med dem.
  • Hvis du har ændret dit butiks domæne i løbet af ansøgningsprocessen, kan Klarna informere dig om, at din URL ikke er live. Det, du skal gøre i så fald, er at informere Klarna om dit nye domæne, så de kan fuldføre ansøgningsprocessen.

Relaterede links:

Klarna: Hvad behøver jeg vide om Klarna Checkout Global?

Var dette til hjælp?