Du kan anvende dig af en blog i butikken for at hjælpe med at drive mere trafik til din webshop. Ved at du skriver interessant og relevant indhold for dine målgruppe så kan din trafik øge. Butikken kan få en større chance for at være synlig i det organiske søgeresultat f.eks. på Google. Bloggen kan være med til at forstærke virksomhedens troværdighed ved at dele viden og jeres historie og alt dette kan du markedsføre i dine indlæg på sociale medier.

Det er en fleksibel kanal hvor du får mulighed for at fortælle historier og give komplementerende og mere værdifuld indhold til din målgruppe end hvad du gør i dine andre sociale kanaler.

Sådan gør du:

  1. Naviger til Indstillinger i kontrolpanelet og lokaliser Blog. Klik på switch-knappen for at aktivere.
  2. Nu tilføjes en ny sektion til dit kontrolpanels sidemenu som hedder Blog som du klikker på.
  3. Under Blogindstillinger kan du ændre Blogtitel og Linkadresse (URI).
  4. Skab nyt indhold via knappen Opret blogindlæg. Du kan angive rubrik, indhold, tilføje billeder, tilføje video og angive forfatter.
  5. I feltet Tags kan du skabe tags som du efterfølgende genanvender for at sortere dine indlæg i forskellige tagsektioner som vises øverst i bloggen for besøgende.
  6. Klikker du på Søgemaskineoptimering kan du redigere Linkadresse (URI) og Sidebeskrivelse (SEO).
  7. Vælg at Gemme. Du har nu publiceret dit indlæg.

Godt at vide

  • Læs om hvordan du tilføjer din blog som menupunkt her.
  • Blogværktøjet er ikke kompatibelt med funktionen Flere sprog.

Var dette til hjælp?