Når du er begyndt at drive trafik til din butik, er det almindeligt at man som udgangpunkt måler hvor mange ordrer man får. Dog er det ikke noget godt udgangpunktet, specielt ikke i opstarten hvor du hellere burde have forståelse for dine kunder.

Ved at måle trafikken på din webshop kan du få værdifulde muligheder for at forstå dine besøgere og hvordan de opfører sig i din butik. Ud fra den information du får fra trafikken kan du optimere din butik efter kundernes behov. Du kan måle hvor mange besøgere du har haft under en bestemt periode, hvor de standser op eller lander, hvilke sider de besøger og hvor længe de besøger dem. Alt sammen for at skabe en tydelig forståelse for kundens rejse i din webshop.

Kom igang

I dag er det vældigt enkelt at måle trafikken på din hjemmeside. Det findes mange forskellige værktøjer og det mest populære er gratis. Analyseværktøjet hedder Google Analytics og det eneste som kræves for at komme igang er at indsætte en kode i din webshop, derefter er målingen igang.

For at komme igang med Google Analytics kan du følge Googles egen guide her. Derefter kan du læse hvordan du tilføjer det til din butik her.

Når du har tilføjet din butik og aktiveret din konto, så kan du begynde at opdage hvordan dine besøgere anvender og navigerer i din webshop.

Kunne dette hjælpe?