Lander dine ordrebekræftelser i kundens spammail? Det er faktisk noget som man kan forhindre til en vis del.  Her forklarer vi hvorfor dine mails lander i spammailen og hvad du kan gøre for at forsøge at forhindre det.

Vi har mulighed for at at følge hele e-mailens rejse frem til at kundens mailserver sender svaret “Modtaget”. Hvad som sker derefter, efter intern filtrering hos kunden, er desværre ikke noget som vi kan se. Filtreringen er årsagen til at visse mails lander i spammailen eller slettes helt hos modtageren. Vi har bemærket at det ofte sker med @live og @hotmail e-mailadresser særligt fra domæner som er nye for deres spamfilter. Men med tiden plejer det at løse sig så at spamfiltrene mærker at mails fra dit domæne ikke er skadelige og at modtageren gerne vil modtage disse mails (dette mærker den ved at kunden leder efter mailen og åbner dem). Det er derfor en god idé at bede din kunden markere disse mails som “ønsket post” hvis de lander i spammailen og at åbne dem når de ligger i spammailen.

Hvad kan jeg gøre?

Det kan være en god idé at have en mailadresse med dit eget domæne som eksempelvis info@dittbutiksnamn.se. Dette kan gøre at dine mails anses som mere sikre og ikke er lige tilbøjelige for at lande i spammailen. Det ser desuden også mere professionelt ud for kunden hvis dine mails kommer fra dit butiksnavn og ikke fra en e-mailleverandørs domænenavn. Denne e-postadresse kan du skabe hos sin domæneleverandør eller gennem G-suite som du kan læse mere om her. Når du har skabt en e-mailadresse med dit eget domæne kan du angive at denne adresse skal anvendes som afsender for udgående e-mails under Indstillinger > udgående e-mails i feltet E-mailadresse for udgående e-mails.

Var dette til hjælp?