Hvis du vil teste hvordan ordreflowet fungerer i butikken og kontrolpanelet kan du gennemføre en testordre. Dette gør du ved at anvende en testbetalingsmetode som ikke er forbundet til en rigtig betalingsmetode. På den måde kan du se hvordan dine kunder oplever købsprocessen i butikken samt hvordan det kommer til at se ud i dit kontrolpanel når du modtager en eller flere ordrer.

Der skabes automatisk en testbetalingsmetode når du starter din butik som du kan anvende direkte til en testordre. Du kan også oprette en testbetalingsmetode i butikken ved at tilføje din egen betalingsmetode og navngive den Test. Så ved platformen at dette er for testordrer.

Sådan gør du:

  1. Sørg for at du har en fragtmetode, produkter og din testbetalingsmetode i butikken.
  2. Naviger til Se din webshop via ikonet som forestiller en butik øverst i kontrolpanelet eller ved at indtaste dit domæne f.eks. minbutik.com i et nyt browser-vindue.
  3. Tilføj produkter til butikkens indkøbskurv, gå videre til kassen, udfyld dine oplysninger og færdiggør ordren ved at vælge “TEST: Anvend til testordre”.
  4. I butikkens kontrolpanel under Ordrer ser du nu din testordre som er markeret med et gult ikon:
    Skärmavbild 2022-05-25 kl. 09.07.52
  5. Se hvordan det fungerer ved at prøve dig frem ved at markere ordren som klar, redigere, annulere og se hvordan det ser ud inden du får en rigtig ordre.
  6. Når du har testet en ordre kan du fjerne testordren under Kasse > Betalingsmetode. Alle testordrerne forsvinder automatisk samtidigt.

Godt at vide:

  • For at gennemføre en ordre via en testbetalingsmetode kræver det også at du har produkter samt en fragtmetode i din butik.
  • Testordrer som gennemføres via testbetalingsmetoden er fiktive og fjernes automatisk når testbetalingsmetoden fjernes. Du kan også fjerne testordrerne manuelt via ordreoversigten.
  • Ordrer som gennemføres med andre betalingsmetoder end testbetalingsmetoden kan ikke fjernes.

Kunne dette hjælpe?