Forladt indkøbskurv er et værktøj som giver dig mulighed for at påminde de besøgere som har tilføjet varer i deres indkøbskurv men som ikke har færdiggjort købet ved at sende en automatisk e-mail. Dette indebærer øget service for dine kunder samt en mulighed for at øge salget.

Sådan aktiverer du forladt indkøbskurv:

  1. Naviger til indstillinger og lokaliser funktionen forladt indkøbskurv.
  2. Aktiver funktionen via switch-knappen og klik på åben.
  3. Under Email emne skriver du et emne for e-mailen.
  4. Under Email besked skriver du beskeden til kunden. Anvend tagget  {{url}} for at indsætte et link som går direkte til kundens indkøbskurv så at kunden hurtigt og enkelt kan gennemføre købet. Tagget fungerer dynamisk og kommer at sende den rette indkøbskurv til kunden.
  5. Ved Send beskeden efter vælger du hvornår påmindelsen skal sendes til kunden.
  6. Ved Send beskeden, hvis kunden har det vælger du om påmindelsen skal sendes hvis kunden har indtastet deres e-mailadresse i kassen eller (Opt-in) Valgt for at gemme indkøbskurv hvilket indebærer at kunde skal sætte et kryds ved Gem indkøbskurv efter at have angivet sin e-mailadresse i kassen.
  7. Klik på gem. 

Godt at vide

Klarna har gjort en opdatering af sin checkout som gør at det ikke er muligt at aflæse kundens oplysninger ved en forladt indkøbskurv på grund af GDPR. Dette gør at mailen ikke kan sendes til kunder som har anvendt Klarna som betalingsmetode.

Videoguide:

Kunne dette hjælpe?