Ordrenummer tildeles, når kunden når kassen, ikke når købet gennemføres. Det betyder, at selv hvis en kunde ikke gennemfører købet, er et ordrenummer allerede reserveret og “forbrugt”. Derfor kan du nogle gange se, at ordrenumrene på gennemførte bestillinger ikke er i rækkefølge. Sådan fungerer det: Kunden går til kassen Et ordrenummer genereres med det samme, når kunden når kassen. Kunden forlader kassen Hvis kunden ikke gennemfører købet, anvendes ordrenummeret ikke – men det er alligevel blevet reserveret. Næste kunde går til kassen Får det næste ledige ordrenummer i rækkefølgen, hvilket kan springe tidligere forbrugte numre over. Hvad sker der med de “manglende” ordrenumre? De tilhører kunder, som: Har forladt kurven uden at betale Måske har indtastet deres oplysninger, men ikke gennemført købet Dette gør det muligt at vende tilbage til kurven og afslutte købet senere. Det er også dette, der gør det muligt at benytte funktionen Forladte kurve. Hvis du navigerer til Ordrer i din butik og sorterer efter Ubetalte ordrer, kan du i visse tilfælde se, at der findes ordrer med status Ubetalt. Dette er kunder, som har indtastet oplysninger i kassen, men som ikke har gennemført bestillingen og betalingen. Godt at vide: Ubetalte ordrer skal ikke behandles eller sendes, da det ikke er rigtigt gemmenførte ordrer. Relaterede links: Hvordan fungerer forladte indkøbskurve? Hvad indebærer ordrestatus for en ordre? Var dette til hjælp? Ja Nej