Anledningen til at dine ordrenumre ikke altid er i rækkefølge afhænger af at kunderne automatisk får tildelt et ordrenummer når de når til kassen.

Sådan går det til:

Når en kunden lægger produkter i deres indkøbskurv for derefter at gå til kassen, så får kunden automatisk tildelt et ordrenummer. Hvis kunden af nogen anledning ikke færdiggør købet og efterlader siden så kommer ordrenummeret til at være brugt og næste kunde som går til kassen får det næste ordrenummer i rækkefølgen.

Du kan derfor se at næste ordre du modtager, har et andet ordrenummer, som ikke er efterfulgt af den seneste ordre i din butik. De ordrenumre som du ikke ser blandt de gennemførte ordre, er derfor kunder som af en eller anden grund, ikke har færdiggjort deres bestilling i kassen. Dette gør at det er muligt for kunden at vende tilbage til indkøbskurven for at afslutte købet senere. Det er også det som gør det muligt at anvende funktionen Forladt indkøbskurv.

I visse situationer efterlader kunden sin oplysninger inden de forlader kassen. Hvis du navigerer til Ordre i din butik og sortere efter Ubetalte ordre så kan du i nogle tilfælde se at der findes bestillinger med statusen Ubetalt. Dette er kunden som har efterladt information i kassen men som ikke har gennemført bestillingen og betalingen. Du kan derfor se de ordrenumre som mangler under gennemførte ordre.

Ubetalte ordrer skal ikke behandles eller sendes, da det ikke er rigtigt gemmenførte ordrer.

Her kan du lære mere om de forskellige ordrestatuser som en bestilling kan have.

Var dette til hjælp?