Er du klar til at ekspandere og begynde at sælge til andre lande? Så har vi samlet nyttig information som kan være til hjælp på din rejse.

Betalingsmetoder

Det er desværre ikke alle betalingsmetoder som fungerer til internationelle betalinger. De betalingsmetoder som godkender udenlandskbetalinger er StripePaypal og Klarna Global.

Alle disse betalingsmetoder kan du ansøge om via os. Ansøg og aktiver under Kasse > Betalingsmetoder i dit kontrolpanel. Tryk på Aktiver for den betalingsmetode du ønsker at anvende og derefter følge instruktionerne du får. 

Vær opmærksom på at hvis du ønsker at tilbyde hele Klarna Checkout (faktura, delbetaling m.m.) til internationelle kunder så kræver at det at man har prisniveau Standard eller Pro, eftersom at man behøver funktionen Egne valutakurser aktiveret i butikken. Kunderne kan selvfølgelig stadig betale via Klarna, men kun med kortbetaling og desværre ikke med faktura. Her kan du læse mere om ansøgningsprocessen for Klarna.

Fragtmetoder

Fragtmetoder skabes som regel i butikken. De lande som du vil levere til tilføjer du for den fragtmetode som det skal gælde for. Har du forskellige omkostninger afhængigt at landet skaber du forskellige fragtmetoder for dette. Her kan du læse mere om hvordan du skaber fragtmetoder i butikken. Har du en fragtmetode fra tidligere så er det en god idé at gennemgå dette. Behøver du skaffe en fragtaftale kan du læse mere om dette her.

Valutaomregner/Egne valutakurser

At aktivere funktionen Valutaomregnergør at dine kunder kan se dine produktpriser i en anden valuta, købet gennemføres dog stadig i din hovedvaluta. Du aktiverer dette ved at navigere til Indstillinger > Valutaomregner i dit kontrolpanel og du kan vælge hvilke valutaer du ønsker at vise i din butik. Du kan også indstille dine egne vekselkurser og vælge hvor meget 1 DKK skal modsvare i de forskellige valutaer. Dine kunder vil herved gennemføre købet i den valgte valuta. Dette aktiverer du med knappen Aktivere egne vekselkurser. Vil du anvende Klarna Global og tilbyde hele Klarna Checkout som betalingsmetode for internationelle betalinger så kræver det at man anvender egne vekselkurser.
Prisniveau: Standard og Pro

Flere Sprog 

Noget som kan forbedre oplevelsen for dine kunder når du begynder at sælge til andre landet er at oversætte din butik til det sprog du ønsker at sælge til, alternativt at tilbyde din butik på engelsk. Dette gør at flere kan forstå informationen i din butik og forstå hvad du sælger samt kunne læse detaljer om dine produkter. Her kan du læse mere om hvordan du oversætter din butik til flere sprog.
Prisniveau: Standard og Pro

Eget domæne for respektivt sprog

Når du opretter nye sprog for din butik kommer disse sprog til at ligge som en kopi af din butik med det nye sprog som du har oversat til. For at gøre det lettere for kunderne at huske din butikadresse så kan det være fordelagtigt ikke at have nogle tillæg efter butiksadressen så at de anvender f.eks. minbutik.com i stedet for minbutik.dk/en når de skal besøge din butik.

Hvis du ønsker at dine internationelle kunder automatisk skal lande på deres sprog når de angiver en specifik webadresse, så kan du købe det domæne hos din domæneleverandør og pege det til os. Læs mere om hvordan du peget et domæne her.

Kunne dette hjælpe?